Treningi metodą EEG Biofeedback mają znaczący udział w terapii wielu zaburzeń, które w bezpośredni lub pośredni sposób wpływają na efekty szkolne dzieci w różnym wieku. Dobrze się sprawdzają jako jedna z metod wczesnego wspierania dzieci przedszkolnych dotkniętych różnymi dysfunkcjami i wpływają na przyspieszenie ich psychofizycznej dojrzałość do przyszłych obowiązków szkolnych.
Treningi w połączeniu z klasycznymi metodami psychologiczno-pedagogicznymi przynoszą doskonałe efekty, stanowiąc duży krok w rozwoju zarówno funkcji umysłowych jak i społecznych uczniów. Poprawie zachowania i możliwości poznawczych sprzyja wyhamowanie lub zredukowanie między innymi takich zaburzeń jak:
- dysleksja, dysgrafia, dysortografia, dyskalkulia
- zespoły zaburzeń uwagi i koncentracji (ADD)
- wady rozwojowe języka
- zaburzenia pamięci
- rozumienia czytanego tekstu
- mała wytrzymałość poznawcza
- brak motywacji do nauki
- zaburzenia snu
- lęki
- zespół nadpobudliwości psychoruchowej (ADHD)
- nerwice
- moczenie nocne
Dla dzieci i młodzieży z trudnościami w nauce
- zaburzenia pamięci
- zaburzenia rozwoju mowy
- zespoły zaburzeń uwagi
- dysleksja, dysgrafia, dysortografia, dyskalkulia
- problemy z czytaniem i pisaniem
- słaba wytrzymałość poznawcza
- brak motywacji do nauki
Dla dzieci i młodzieży z trudnościami w nauce w zachowaniu
- nadpobudliwość psychoruchowa
- zachowania opozycyjne i buntownicze
- agresja
- lęki
- tiki
- niekontrolowane wybuchy gniewu
- negatywne i natrętne myśli
- nadmierne zmiany nastroju
- zaburzenia snu
- nieśmiałość i nadmierne wycofywanie się
- niestabilność emocjonalna
- fobie szkolne
- nerwica
- moczenie nocne
- chwiejne „ego” u nastolatków
Przeczytaj także o roli EEG Biofeedback we wspomaganiu leczenia i rehabilitacji